Kalle och Chokladfabriken

Bra film, älskar oompa-loompasen, och trots den lite för överansträngda sensmoralen funkar den. Familjen går före allt och alla, det finns inga pengar eller godis som går före kärlek.

Right. En naiv och söt grundtanke men i dagens samhälle där en identitet är viktigare är riktig komfort kan det bli svårt att prioritera. Vänner och kläder väljs med perfektion, passa in och inte falla ut. Du ska ofta vara något som kan kategoriseras annars passar du inte in. Jag har verkligen kämpat med det där.

Men den stora frågan som stör mig nu har egentligen inte med oompa-loompas eller Johnny Depp i en rolig hatt att göra. Då bloggens första funktionssyfte var att funka som en ventelation så får den göra det, hur urtjatad herr B nu än börjar bli. Jag skriver det som är on my mind, and on my mind I can only find you.

Men de här blir den sista strofen tillägnad honom på ett tag för jag har verkligen förstått att det här inte fungerar, så mycket att jag nästan är villig att avslöja min identitet för att få honom att förstå att orden jag skriver här enbart finns för att dom inte kan formas i mitt hjärta, leta sig upp förbi min strupe, och till honom när jag är i hans närhet de sällsynta stunderna vi träffas nu förtiden. Typ vartredje vecka.  

Just nu knackar en ekorre på en nöt, kalle och chokladfabriken som sagt, för att kolla om den var dålig. Jag önskar att jag kunde göra samma sak med mitt hjärta och känslorna för dig, ta ut det och knacka det mot en bordskant, höra om det fortfarande finns något där eller om allt sitter i mitt huvud.

Du och jag har haft dom mest underbara stunderna tillsammans. 
Du och jag är mer olika än natt och dag.
Du har ingen aning om att jag känner såhär.

En naiv del av mig vill att du tar min hand och kysser mig, den realistiska vill inte ha dig alls och den som bestämmer försöker stå ut med att ge bort dig. Du kommer aldrig hitta någon som mig igen, och även fast du inte vet att du haft den möjligheten så slutar jag vänta från och med nu. Vi är en försvunnen tid, en försvunnen era och du kommer inte ens veta vems fingrar det är som skriver dessa ord just nu. Det hela började som en rolig grej, nu är det för mycket allvar.


Hejdå Herr B och alla känslor jag någonsin låtit dig äga, det tar nog ett tag innan du inser vem och vad du verkligen har förlorat. Ikväll ska jag ha sex, supa mig full och gråta ut i tjejernas famnar en sista gång innan jag börjar på ett nytt kapitel.

- Rose, fröken singel.

Kommentarer
Postat av: Herr B

Jag vet vem du är. Gillar inte att få så mycket plats i en blogg som börjar bli så offentlig! Och lycka till ikväll om du mår bra nog att gå ut. Jag kan ju inte vara mer tydlig om att det inte kommer att bli vi!

2009-04-04 @ 20:20:50
Postat av: Herr B

btw.. Jag har aldrig legat med någon av dina vänner över huvudtaget efter dig... men tack för den dåliga uppmärksamheten... skitgulligt! :/

2009-04-04 @ 21:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0